At være der for medarbejderne i et skiltefirma

By:
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Det er ganske vist, at man som en god medarbejder skal hjælpe de andre, når de har travlt, og man selv lige har en ledig stund, så man ikke alene bliver set på som en god medarbejder af de andre ansatte, men så firmaet også kan løbe lettere rundt – det gør også chefen glad.

Man er velset af de andre kollegaer i for eksempel det skiltefirma, man er ansat i, hvor man er god til at være et samlingspunkt for de andre i kantinen, du kan fyre en god vittighed af, når der er firmafest, og ellers ses du altid med et smil på læben.

Men vi ved alle, at ikke alle dage kan være lige gode, for man kan være inde i en dårlig periode, hunden er død, vejret er gråt, eller der bare er andet, som går en på.

Nogle mennesker kan have lettere ved at klare den slags, hvor de sætter et smil på og er gode til at motivere sig selv til ikke bare at komme gennem arbejdsdagen, men også klare det med overskud og hygge, da man ved, man selv skal yde en indsats for at have det godt.

Det starter alt sammen hos en selv, og man kan kalde det psykisk overskud eller ej.

Her skal man dog også kigge nærmere efter hos de andre medarbejdere, når man kan overskue det selv. Måske mistrives de over noget, der kan relatere sig til arbejdet eller det private.

Her kan en kærlig håndsrækning fra din side til en invitation ude for firmaregi lige at mødes og snakke sammen uformelt, men privat, så man måske kan komme ind til kernen af, hvad der er galt.

På den måde føler den givne medarbejder, at arbejdspladsen også er et sted, hvor der bliver taget hånd om den enkelte – også selvom hjælpen måske kommer fra en enkelt medarbejder.

Man skal selv passe på med ikke at gå for tæt, men de fleste mennesker vil gerne tale, og så kan man måske få set ens sag fra en anden vinkel, så man kan gå videre med det.

Pas dog på med ikke at påtage dig for meget fra andre, så du selv bliver hevet ned.

Posted in: skiltefirma